Creatieve afsluiting van de eerste thema's van 2019

15-02-2019
Alle leerlingen en en crica 50 ouders luisterden en keken op vrijdagochtend 15 februari naar de presentatie van leerlingen over de thema's van de afgelopen periode.
De leerlingen van de onderbouw hebben zich verdiept in de piraterij. Met twee mooie liederen lieten ze horen wat ze hebben geleerd. Zo kwamen we te weten wat piraat Woeste Willem het liefste doet.

De kinderen van groep 6-7 zijn benieuwd wat de anderen kinderen en ouders weten van Nederland. Want weet u waarom oranje de nationale kleur is? Of wat het verschil is tussen de rol van koning Willem Alexander en die van premier Mark Rutte? Door diverse thema's  te onderzoeken weten de leerlingen nu precies hoe Nederland in elkaar steekt.

De kinderen van groep 7-8 hebben zich verdiept in het thema bouw. Niet alleen wat betreft gebouwen, maar bijvoorbeeld ook hoe mensen en dieren in elkaar zitten. Door middel van een quiz met mooie tekeningen van dieren kwamen wij er achter welke dieren echt bestaan en welke dieren nep zijn. Zo weten we nu bijvoorbeeld dat de zeldzame poedelmot in Venezuela leeft.

Na de presentaties konden de ouders nog even een kijkje in de klas nemen om de resultaten van het onderzoek van hun kind(eren) te bewonderen.

"De leerkrachten doen hun uiterste best om het maximale uit het kind te halen te halen."

"Leuk dat er steeds een thema is waar de hele school aan werkt en dat er wordt ingespeeld op de actualiteit."